Pajuniityn puiston 9-väyläinen on rakennettu sangen pienelle alueelle. Niinpä väylät ovatkin melko lyhyitä, yhtä n. 90-metristä lukuun ottamatta. Tällä kiertueella kaikilla puisto- tai rantaradoilla on tuuli kiusannut merkittävästi. Pajuniityn aukeilla lähestymisiin ja putteihin saikin keskittyä aivan erityisesti.
Väylien löytäminen oli alkuun hieman hankalaa, mutta onneksi aivan radan vieressä majaileva NFS:n edustaja kiltisti tulosti meille ratakartan. Tiit oli yhtä lukuun ottamatta maalattu asfaltille, mutta tiiltä saattoi näkyä kolmekin eri koria, joten varustaudu ratakartalla ennen pelaamista. Myös tiiden edustalle merkattuihin väyläpituuksiin kannattaa suhtautua pienellä varauksella.
Samaa sarjaa muiden pikkuratojen kanssa. Joka väylältä pitäisi kakkonen ottaa, mutta tänään navakan tuulen vuoksi se onnistui vain kolmesti, ja yksi nepparikin tuli otettua… Pisimmän väylän avasin Teebirdillä, kaikki muut Aviarilla.
Tulos: 25
Hyvin paljon Raisiota muistuttava pikkurata tuntui mukavalta Sappeen leipomisen jälkeen. Periaatteessa radalla pitäisi päästä selkeästi parin alle, mutta navakka tuuli teki kiekon heittämisestä melkoista taiteilua. Käsikin alkoi jo olla hieman uupunut, ja pienikin virheellinen hysse tai annukka johti huikeisiin liitoihin pitkin nurmikenttää. Samaten puttaaminen tuulisilla viheriöillä oli sangen haasteellista.
Tyynellä säällä Pajuniitty on erinomainen paikka harjoitella heittämistä, sillä väylät ovat lyhyitä. Puistomaisesta luonteestaan huolimatta ihmisiä ei vaikuttaisi olevan kohtuuttomasti, joten virhemarginaali pysyy kohtuullisena toisin kuin esimerkiksi Helsingin Munkkiniemessä. Kovakätisempi heittäjä ei väylistä saa paljon irti, mutta lähestymistreeninä väylät ovat mainioita.
Tulos: 28
Tuulessa heittäessä sai olla tarkkana, ettei kiekko nouse yhtään liian ylös - muuten sen löysi (jos löysi) jostain lähistön pusikosta. Rata oli siisti ja simppeli, ja olin kohtuullisen tyytyväinen tulokseeni. Tuulen paikoitellen aikaansaama arpajaisfiilis kyllä välillä vei hiukan nautinnosta.
Tulos: 37
*) Nykyinen rata voi poiketa kiertueella heitetystä.